Halvblodsavel i Norge

sussisus

Trådstartare
Är det någon som vet hur det funkar med hingstar i Norge?
Jag hittade en sida (Avlshest.no) där de har haft "Hingstekåring" (hingstvisning?) i år.
Finns inga resultat vad jag kan se - någon som vet om det finns något resultat någonstans?
Är hingstarna godkända för avel om de visas upp?
Eller finns det någon motsvarighet till vårt Bruksprov?

Det finns nämligen en fyraårig bellahäst med på den norska hingstvisningen - Bellver, som i mitt tycke är väldigt snygg (han är ju isabell, bläs och fyra vita ben:D).
Skulle vara så roligt om han är godkänd för avel, även om det nu "bara" är i Norge.

Sv: Halvblodsavel i Norge

Här är listan på godkända hingstar i Norskt Varmblod 2012. LÄNK
Hittar inte denna hingsten på listan.

Sv: Halvblodsavel i Norge

Riktigt fin på ridbilderna! Jag har själv en bellahäst ju och ser gärna att familjen lever vidare :) Har även haft en As de Thurin avkomma så det ger lite dubbelintresse i den här hingsten ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 435
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
S
Avel En lång historia kort - Jag har helt plötsligt ett fullblodsto hemma. Tanken var att sälja henne när hon fått ordning på sina...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: sarabacklund
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.