M
Martina78
Var iväg idag och kikade på ett äldre halvblod, men kändes inte helt hundra.
En underbar individ som skulle passa min familj ypperligt, men eftersom varken jag eller min dotter är inskriven på någon ridskola och har heller inte "häst kunnighets förtroendet" för någon så vet vi inte riktigt hur vi ska lägga upp det hela. Ska vi klara oss på egen hand i hästköpar planerna eller har ni något tips vart man kan vända sig för att få hjälp när man provrider och kikar in hästar?
Halvblodsvalack 18 år gått 11 år på ridskola, pensioneras nu som promenad/sällskaps farbror. 168 i mankhöjd. Passat perfekt i handikap och nybörjar grupper. Underbart snäll i stallet och accepterar allt. Kan vara små tjurig emot andra hästar i hagen.
Så långt låt det perfekt. Dock har han sina brister efter hårt liv.
När han var 6 år drabbades han av A2, men tog sig igenom det.
Han har ett överben på höger framben efter en gammal skada, men detta ska inte vara några problem för honom. Han får ofta vinter kolik då han skopar snö.
Han luftsnappar även när han står på stall.
För denna herre ligger priset på 27.000 kr men kunde sänka sig till 25.000 kr.
Är detta något att sattsa på eller ska jag slå det ur hoven direkt?
Som sakt en underbar individ. Men behöver råd och hjälp av kunniga.
En underbar individ som skulle passa min familj ypperligt, men eftersom varken jag eller min dotter är inskriven på någon ridskola och har heller inte "häst kunnighets förtroendet" för någon så vet vi inte riktigt hur vi ska lägga upp det hela. Ska vi klara oss på egen hand i hästköpar planerna eller har ni något tips vart man kan vända sig för att få hjälp när man provrider och kikar in hästar?
Halvblodsvalack 18 år gått 11 år på ridskola, pensioneras nu som promenad/sällskaps farbror. 168 i mankhöjd. Passat perfekt i handikap och nybörjar grupper. Underbart snäll i stallet och accepterar allt. Kan vara små tjurig emot andra hästar i hagen.
Så långt låt det perfekt. Dock har han sina brister efter hårt liv.
När han var 6 år drabbades han av A2, men tog sig igenom det.
Han har ett överben på höger framben efter en gammal skada, men detta ska inte vara några problem för honom. Han får ofta vinter kolik då han skopar snö.
Han luftsnappar även när han står på stall.
För denna herre ligger priset på 27.000 kr men kunde sänka sig till 25.000 kr.
Är detta något att sattsa på eller ska jag slå det ur hoven direkt?
Som sakt en underbar individ. Men behöver råd och hjälp av kunniga.