Halvblod igen!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Osis
  • Startdatum Startdatum
O

Osis

Någon som har/haft en avkomma efter Fer Mique??
i mitt sbtall står den en 31-årigt halvblod(MIQUE) som har Fer Mique som fader..
vore kul att få veta något om hingsten.
Någon som vet nått? :confused:

Det vet jag faktiskt inte, jag har aldrig fått tag på något om Fer Mique, fast det måste vara en gammal hingst eftersom hans avkomma (MIQUE) är 31 år iår..

Jag har aldrig hört talas om hingsten, och ändå är mitt specialintresse icke godkända hingstar i halvblodsaveln :D

I tävlingslicensregistret hittar jag en Mique, skm, okända föräldrar, född 1974, ägd av Lysekils ridsportsförening. Är det rätt häst? Jag vet att det finns de som reggar hästar med icke godkända föräldrar som att de hade okänd stam för att det tydligen ska vara billigare :confused:

japp det är han, men han står ej på lysekil längre och vi har fått veta att han är född 1973.. fast hans stamtavla är U:Fadessa E:Fer Mique så okänd är han inte om dom inte ahr hittat på föräldrarna..

Vart hittade du det någonstans? på internett?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka