Hålväggs problem

Shettisar

Trådstartare
Har sedan något år tillbaka problem med ökade hålväggar på alla mina shettisar. Jag undrar om det är någon som haft liknande problem och om ni i så fall försökt åtgärda era hagar av något slag?
Jag har hört att man kan kalka hagarna för att återställa ph värdet i marken och att det kan vara till hjälp, stämmer detta? Eller hur har ni gjort? Jag vet att det tar tid att få hålväggarna under kontroll och växa bort,men något mer måste man ju kunna göra. :( :(

Sv: Hålväggs problem

Jag har en häst som har haft bekymmer med hålvägg, pH i våra hagar är låg och det skulle kunna gynna tillväxten av vissa bakterier. Någon här som vet mer om det intressanta påståendet?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 227
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka