Halterexperter!

F

FidoDog

3 st frågor till er halterexperter :D

Vilken färg ska man ha på haltergrimman till en fux? Ljus? Mörk? Svart?

Vilken storlek ska man ha på haltergrimman till ett litet stohuvud som normalt har cob?

Tips på någon bra ebay-store?

/FidoDog :smirk:

Sv: Halterexperter!

Expert vet jag inte, men jag svarar ändå! :p

Jag tycker mörkare rödbrun på grimman, definitivt!

Storlek, ja köper du en "fin-grimma" brukar det finnas just storlek "mare" och det är väl typ cob, inte den största varianten...
Om du köper en budgetvariant så leta rätt på en "mare"-grimma på eBay, eller en där det står att den passar mare eller small horse, och kolla in måtten. Sen letar du efter grimmor med ungefärliga samma mått...

Stores finns ju mängder, vilken prisnivå, kvalisort hade du tänkt dig?

Gå in på eBay-sporting goods-wetern riding och sök på halter-show halters så kommer det upp massor.....

:o

Den där tror jag blir skitsnygg! Ser inte alls smäckig ut och samma färg som i min hjärna! :D

Bra pris också, Go for it! :banana:

Vår fuxdam har en mörkbrun grimma... :D Som wranglan säger så borde väl mare passa bra...;)

Ka bara hålla med dom andra, mörkbun blir snyggast!
:banana:

Chappe i sin grimma....:D

MyPictures0014.jpg

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 043
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka