Halter-grimma på 1 åring

R

royalimp

Ni som skall tävla i halter i år med era 1-åringar.

Var har ni köpt era grimmor? Köper ni grimmor i 2-3000 klassen eller går det att komma med en budget grimma på en 1-åring?

Har ni grimmor som är 1" eller 3/4" breda?
Har ni stora flådiga spännen eller mer av den gamla typen med ett enkelt spänne för hållbarhetens skull?

Har ni något tips på vilka märken som är bra resp dåliga. har ni köpt i Sverige eller skickat efter från USA?

Jag behöver tips, för jag skall köpa mig en grimma till 1-åringen.

Sv: Halter-grimma på 1 åring

Det går alldeles utmärkt att komma med en "budget-grimma"!

Jag har både dyra och billiga grimmor, men det syns inte så stor skillnad från läktaren och domaren tittar inte så värst mycket på grim-märket eller silvret!

Jag vill ha smala grimmor på föl, och 1-åringar med väldigt nätta huvuden, annars vanliga breda. Stora spännen.

Jag har köpt massor av olika haltergrimmor av olika stil och storlekar på e-Bay! Mycket billigare än i affären.... :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Nu prövar jag att få lite kloka tankar från er andra! Vi har en riktig toppenponny som vi köpte för fyra år sedan och som dottern har...
2
Svar
27
· Visningar
4 459
Senast: Fenestra
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 614
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar