Halter frågetråd!

Sv: Halter frågetråd!

ja! :laugh:
En halvpolo är precis vad det låter som va? En polokrage av halva höjden? Har bara helpolos isf. Kan ta bilder på dem sen. En svart med silverglitter i och en vit/ljusgrå med silverglitter i. Rätt fina men antagligen med för hög krage och dessutom sticks de jäklarna :devil:

Jag förstår vad du menar med det där lilla extra. Det gör ju mycket för utstrålningen! Måste åka hem till morsan, hon kanske har några finbyxor jag kan låna:)

nej precis, jag vet inte om jag törs raka, tror inte det! Och nu känns det som att hon fortsätter odla päls trots täcke. Vilka bekymmer :D

Vad tjusiga ni var på bilden! hur gammal var hon där? och hur gick det för er?
jag och rosettfärger = hopplöst fall ;)

Jag håller med wrangler kör på svart hovlack. Det blir riktigt snyggt.

Tack för ditt svar!
oj oj, sy vette sjutton om jag vågar mig på ;) Men jag funderar på om vi inte har något glittrigt med hög krage och i baddräktstyg hemma i utklädningslådan i föräldrahemmet :D Måste kika där :D

Det är faktiskt inte så svårt som det låter. Med ett par tryckknappar där bak blir det lättare att inte kladda ner den med smink. Kan du hitta något sånt tror jag det bli jättebra! Det är bara att leta på. ;)

Är så trött på alla viktigpettrar runt stallet som frågar mig om min häst fryser Trots att de mycket väl vet att jag försöker göra allt för att hon inte ska utveckla mammutull inför tävlingen så måste de hålla på.

Strunta i dom! Förmodligen lite avundsjuka för att du faktiskt gör något med din unghäst. :devil:

hehe, här kommer lite bilder på en liten fröken som inte är stressad över nåt championat iallafall
augusti1-1.jpg

(ja bogspännet hade gått sönder;))
augusti3-1.jpg

augusti4-1.jpg

Chili är nog hälften kalv också, så vi kan nog inte åka och ställa :angel:
augusti2-1.jpg

ja nu när du säger det. Har suttit och kollat på filmer och bilder på paintar i tävlingsskick och har bara sett någon enstaka med klart lack. :)

Nu har jag tagit lite bilder på kavajen och de eventuella plagg jag ska ha under. De två polotröjorna är eg. med hög polokrage men det gick bra att vika ner den till halv höjd :) Dessutom är de utan ärmar så de är faktiskt rätt svala och sköna att ha under kavajen (om man jämför med en skjorta)
Vad tror ni om kavajen? Tycker själv att den känns helt lagom i alla avseenden faktiskt :laugh:

Så till "polotopparna" då. Tyckte de såg lite tråkiga ut som de var så jag monterade dit lite, lite bling så att de skulle se lite roligare ut. Men tycker nästan att det blev för mycket ändå :crazy:
Vad tycker ni?
Har två skjortor också men de tror jag inte på direkt. Lägger in bilderna på dem iallafall dock :D
Alltid roligare med lite bilder i tråden!

Observera att polosarna är glittriga i sig själva också, inte så mycket dock utan det syns bara på nära håll eller i väldigt starkt ljus.
Alt 1
Svartpoloochkavaj.jpg

Svartpoloochkavaj2.jpg

Alt 2
Silvrigpoloochkavaj.jpg

Silvrigpoloochkavaj2.jpg

Alt 3
Rosaskjorta.jpg

Alt 4
Grnskjorta.jpg

Alt 1 eller 2 känns det som nu iallafall :D

Observera att polosarna är glittriga i sig själva också, inte så mycket dock utan det syns bara på nära håll eller i väldigt starkt ljus.
Alt 1
Svartpoloochkavaj.jpg

Svartpoloochkavaj2.jpg

Jag hade nog valt alternativ 1. Så syns halbandet bra också. Tycker inte alls det är för glittrigt.

Den här hade jag. Den är vad jag kallar glittrig. Det gick ju inte att gömma sig direkt. :o
romance1.JPG

oj! Ja den var glittrig! :D Men den var fin!
Jag har bestämt mig för alt 1. tror jag :p
Kommer väl att hålla på och vela ända tills sista dan innan jag fått bestämt mig! :D

Ny fråga, Har skickat efter amateur ansökan/blankett från APHA. Hur lång tid brukar det ta innan man får hem sånt? Kan man ansöka om amatörstatus på något annat sätt kanske som jag missat?

Och hur i hela friden ska jag göra med groomingen.

Jag måste grooma på morgonen då hon skitar ner sig så otroligt mycket annars. Torvströ + skitgris= lortfrans utan dess like!
Detta trots hood och sheets osv. ;) Dock blir det ju ultratidigt isf!
Lär ju dröja tills precis innan tävlingen tills propp och klasslista kommer ut så man vet om haltern går först men det är väl lika bra att anta att den gör det.;)

Men i transporten, hon måste ju ha hasskydd och hellångt svansskydd (är ju helvit baktill så hon får bajränder annars:D) och någonting över benen.
men det känns lite olustigt att ha ex benlindor i transporten om de skulle råka gå upp! Hasskydd kan hon nog vänja sig vid. Transportskydd har hon aldrig haft på sig och det känns som att de bara skulle göra fröken irriterad att ha såna klumpiga saker på benen.
Hur skulle ni gjort om ni hade en liten med vit rumpa och ben?

Jag har boots samt höga lindor (med paddar under) som täcker allt nedifrån upp till halva knät/hasen. Flätar och lindar svansen,hela vägen ner på skitgrisar (vik svansen dubbel under så blir det inte så långt)

Oah ja, ska man visa i halter så går man upp mitt i natten och groomar. Det kommer du inte undan!
Men ska du inte stalla upp menar du utan åka på morgonen? :eek:

Sedan kommer man aldrig ifrån att man måste tvätta dom lite innan haltern. Omman ahr använt bra produkter och badat ordentligt innan så är det lätt att få bort ny skit. Använd tex grönsåpa och våtservetter (jag tycker weavers är bäst)

vad för produkter använder du till päls, hovar, man och svans?
du har inte lust att göra en liten lista över bra produkter?

Till badet använder jag yes diskmedel och fiebings blue frost schampoo. I manen och svansen har jag sedan vanligt balsam för människor.

Har Absorbine Show Sheen hemma i pälsglansväg. Tycker den ger ok glans men reder inte ut man och svans någonting nämnvärt.
Hovlack får jag köpa, vilket är bäst av fiebing eller absorbine? Eller finns det något annat bra?

Har vanlig babyolja hemma också till ansiktet. Och så potatismjöl till benen.

Ska jag fläta manen så att den blir lockig eller ska jag bara hålla den rak och helt platt?
och samma svansen, hon har ju rätt kort svans som det är så jag kanske borde satsa på att försöka få den att räta ut sig så mycket den hinner? (eftersom den kommer att vara flätad i transporten)
Dock är ju svansen hennes lite självlockig så lite lockig är den ju alltid. :)

har du såna formade "transportpaddar" under då? eller bara vanliga paddar och sedan fleecelindan direkt på hästen där padden inte täcker?

Jo jag kan inte komma ifrån skolan så jag måste åka upp på morgonen. :( Såg nu att proppen kommit ut! :banana:
Haltern börjar kl. 10 00 på lördagen och hingstar och valacker är före stona iallafall så det är ju bra :)

Puttar lite och passar på att sammanställa en frågelista med frågor som inte fått något svar än :)

Behöver man ha handskar på sig?
Hur ska kedjan sitta? Ska den fästas i ringen på andra sidan mulen eller fortsätta upp till ringen vid nackremmen?
Hur ska man hålla grimskaftet? Får man ta i kedjan?

1. Behöver man ha handskar på sig?
2. Hur ska kedjan sitta? Ska den fästas i ringen på andra sidan mulen eller fortsätta upp till ringen vid nackremmen?
3.Hur ska man hålla grimskaftet? Får man ta i kedjan?
4. Hur visar man tänderna? Drar man bara isär läpparna då eller? :D
5. Får man ha något prassel eller typ godis med sig in?
6. Hur fasen ska jag få manen att lägga sig snyggt? Hur gör ni som har hästar med lång man och vill ha manen fritt hängande? (suger på att fläta:cool:)

Kom på några till :)

pretty please? ;):D

gör en liten peppdans så kanske någon orkar svara på mina frågor:D
:banana::bump::banana:

Liknande trådar

Western Ni som varit med ett tag kanske kan komma med lite synpunkter ang. detta. Har en åring som ska visas i Halter nu i sommar...
Svar
12
· Visningar
1 495
Senast: wrangler
·
M
Islandshäst Har funderat lite på det där med vad ryttare har på sig när man tävlar. Inom dressyren är det ju kavajkrav redan på lokal nivå (?)...
Svar
19
· Visningar
2 458
Senast: _Erica
·
Utrustning Har ett i-landsproblem här :p. jag kommer få en del pengar när jag sålt min sadel mm så kommer köpa nya grejer, mest tävlingsgrejer till...
Svar
12
· Visningar
1 110
Senast: Lollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?