lis

Trådstartare
Behöver lite hjälp med tankar. Hästen är halt på höger fram. Bara ytterst lite och bara ibland. Inte svullen alls utan bara lite varm på framsidan av skenbenet. Har inte ont. Hade ni tagit till vet med en gång eller väntat ett par dar? Vad tror ni det kan vara? Överbelastning?

Sv: Hälta

Jag skulle nog ha avvaktat och se vad som händer.
Låt hästen vila! sen ser du om hästen blir mer halt eller mer varm osv. så ta ut vet. eller åk till klinik (kostar ungefär lika mycket ändå)
Blir hästen mycket bättre så kanske det var en överbelastning? och ha lite koll på benet när du sätter igång hästen sen igen.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 585
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
587
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 795
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka