Hälta vid böjprov?

L

Lolydodia

Medryttarhästen skulle bli såld och igår blev hon vet.besiktigad.

Hon visade kraftig hälta på höger framben under böjprovet. Men hon markerade varken på böjt eller rakt spår.
Hästen ifråga är 5 år och veterinären rekommenderade att köra upp henne till en klinik då hon markerade så pass mycket vid så ung ålder. Annars skulle hon få vila i några veckor och sedan besiktigas än en gång.

Hon sa att det troligen var en ledinflammation eller möjligtsvis en stukning.

Vet ni andra orsaker?
Hur allvarligt är en ledinflammation?

Skriv allt ni kan tänkas komma på.

/ en orolig medryttare :crazy:

Gör som vet sa och kör hästen till klinik så slipper du spekulera i en massa saker. Där får du oxå svaren på dina frågor. Lycka till!

Hej!
JO hon ska troligen in till klinik snart. Men jag ska åka iväg om två dagar och jag vet inte om ägaren kör henne till klinken innan dess. Tror inte hon hinner det. Jag vill bara veta hur allvarligt det är.

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 613
Senast: bellala
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 623
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 093
Senast: Ray
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII