Hälta och rörelse

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Banana Breeze
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 808
B

Banana Breeze

En häst i stallet blev för ca 2 veckor sedan sparkad på hasen och var andra dagen rejält svullen. Nu är det så att han fortfarande är halt och lite svullen och varm, inte speciellt ovillig att röra sig och han går i hage flera timmar om dagen. Nu undrar jag bara hur ni tänker ang halt häst och rörelse. Bör man låta hästen stå och bara gå i hage tills det är helt återställt eller bör man gå ut och skritta några minuter/dag?

Sv: Hälta och rörelse

Man följer lämpligtvis veterinärens råd - som man fick när man körde in en sån här häst till en klinik och gjorde en ordentlig undersökning/utredning...

Sv: Hälta och rörelse

Hej
Min häst har också fått en spark eller halkat i hagen. Varm och svullen, dock inte halt. Hon har fått en ligamentskada + lösabenfragment. Jag skulle kolla upp hästen hos veterinär om inte för att utesluta en allvarlig skada.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 586
Senast: Liten
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Grazing
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 820
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 929
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka