T

trolli

Skjutsade min pålle idag i transporten,tillsammans med en en annan pålle. Min blir väldigt stressad av att ha mellanväggen i, annars åker han alltid själv utan mellanvägg. Men idag fick vi lova att ta båda i samma.

När vi lastade ur märkte jag på honom att han inte var riktigt ok. Han sköt upp ryggen. Tod med han i i ridhuset,hoppad på och red kanske 50 m,men han kändes halt. Hoppade av och kolla och mycket riktigt var han halt på vänster bak. Måste ha hänt nånting i transporten. Han ville inte böja benet,han ville ha det mer rakt. Inte som en patella upphakning men rakt. Men han gick iaf. Markerade väldigt i trav.

Ringde en bekant som jobbar på ATG och hon ordinerade vila. Det kunde ha hänt vad som helst sa hon.

Tog och ställde han på box,han ville bara vila på benet. Kände igenom honom noga,men han ömmade inte nånstan,han var inte varm och inte svullen. Har varit hos honom igen nu ikväll och samma då,inte varm eller svullen,och nu kunde ha stå på benet. Gick med han en kortis,han gick nästan rent i skritt men markerade lite i trav. Har lindat benet på honom nu och han får stå på box imorrn också.

Nån som har någon idé om vad som kan ha hänt och nå tips på vad jag kan göra??? Blir han inte bättre har jag en tid på klinik på torsdag..

Sv: Halt!?!

Min blir väldigt stressad av att ha mellanväggen i

Tycker du svarat dig själv rätt bra. Varför väljer man mellanvägg då det uppenbarligen framkommer av ditt inlägg att hästen verkar vara bredåkare ? :confused:

Måste man i detta läge frakta 2 hästar, så får man nog överväga att 1: ha 2 transporter och 2 som kör, eller 2: köra dom en och en. Tar längre tid och är bökigt, men ibland måste man avväga för och nackdelar. Och jag anser att nackdelarna är ganska så stora vad det gäller bredåkare och där bör man faktiskt inte chansa utan ta den tid det tar.

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 801
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 898
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 484
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka