Nej, snarare trött på morron kvisten och kände mig smått påhoppad.
naturligvis måste man inte rida in hästen i halten för att den ska få med sig ryggen. Hästen är väl kapabel att bära upp sig själv om den lärs till att göra detta. Varför ska ryttaren bära upp hästen när den så väl klarar av detta själv? Innan du svarar dock så kanske du bör läsa ingeom mitt, eller mina tidigare inlägg bättre istället för " du skrev något i stil med att kanske " blir väldigt luddiga svar från din sida, förstår inte om du inte läste tillräckligt väl eller om du helt enkelt inte förstog.
rider förövrigt inte i mesta möjliga mån engelsk ridning längre och förkastar den ridningen så gott som helt.
Det jag har pratat om är att flytta sin egen tygndpunkt, vinkla sitt bäcken, öppna och sluta sin egen kropp för att få hästen att röra sig efter den.
Och ja jag skrev Du som i allmän form. inte Dig personligen utan Du som den som sitter på en häst.
har redan förklarat relativt väl vad jag menar och börjar fundera på om du faktist är ordblind.
men inte heller detta är något personligt påhopp, bara så att även du vet. Jag bara spekulerar :smirk:
Men om du känner för det kan du istället ta och svara på mina tidigare frågor, läsa igenom det jag har skrivt en gång till och sedan komma med sakliga frågor om det du faktist inte förstår rent praktiskt ?
kan du inte detta så anser jag diskutionen avslutad.