N
Naggur
Fel tråd jag vet, men eftersom jag e islandsryttare så skriver jag hit. Min kompis köpte en häst för 2 veckor sen, ett varmblodssto på 6 år. Hon hann inte veterinärbesikta för affären gick väldigt fort! Då hade hon blivit såld till nån annan. Nu är det så att hon besiktade henne i torsdags för dom gamla ägarna hade inte henne försäkrad! ja... så va hon halt på höger fram, i de nedre lederna. Vi tror det beror på att den som verkat och skott hästen kan inte haft en ANING vad han höll på me! Hon va sne och vind! troligen har hon gått så hela livet och snebelastat lederna och därför e hon nu halt. 1,5 grads hälta. Minst 4 veckors vila och sen ett nytt böjprov. Tur man har en bra hovslagare som fixar till fötterna på henne. Tack Mats för att du finns Hon ska ta ut en eqiterapeut som ska titta på henne åxå. Säljaren hade hopphästar åxå och man kan ju undra om hom brydde sig lika lite om dom.... Min kompis har pratat med säljaren om detta och man får hoppas att hon tänker om och skaffar en bra hovslagare. Någon som har några tips för att hon ska bli bra? Tack/Gabriella