M

magiic

Jag hoppade min c-ponny i fredags , i lördags när jag skulle rida så visade det sig att hon var halt, inte så farligt, men jag hoppade av och lät henne vila den dagen. Nu har hon bara blivit värre och värre, hon kan knappt gå! Hon är lite varm men inget svullen, vad kan det vara ? :o

Sv: halt pnny

hon är som min egen, fast jag inte äger henne. ägaren säger att det inte är ngt att göra åt. jag kan inte ringa dit en veterinär i hans namn på hans häst? :(

Sv: HALT PONNY, hjälp?

Innan du vet vad det beror på finns det ju inte mycket att göra för att minska lidandet. Kan vara ledproblem, kan vara senor, muskler, skelett, hovböld - vad som helst.

Man är faktiskt skyldig att låta hästen få vård om den är dålig.

Sv: halt pnny

SÄger som de övriga. Ring veterinären. Det är din/ägarens skyldighet att göra. Hände det något speciellt under hopplektionen? Halkade, snubblade, hoppade ni högre än vanligt, snäva svängar osv? Då har man något att gå på, vad som kan vara felet. Är ofta viktig information för veterinären.

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 267
Senast: Fibusen
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 771
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka