Halt på fel ben!!!

clubman

Trådstartare
Min kuse har varit varm och haft högre puls på vänster fram och bak...vet inte riktigt vad han lyckats göra i hagen!?:confused:
Igår när jag longerade honom var han halt i höger varv!!??:confused:
Jag var ju hundra på att han skulle halta i vänster varv ju!!vad tror ni att detta kan bero på?? jag ska ju så klart till klinik och kolla honom....

Sv: Halt på fel ben!!!

Hältan går genom en diagonal, i detta fall vänster bak och höger fram. Det kan naturligtvis även vara så att det finns en ledpåverkan även i vänster fram.

Sv: Halt på fel ben!!!

Det kan ju vara så att hästen lagt sin tyngd på det andra benet och överansträngt det lite grann om den haft ont i det motsatta.
Hur länge har hästen varit halt?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 744
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 827
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka