halt i vilket bakben? (eller framben?)

B

BeastieBabe

i vänstergaloppen sträcker han fram det inre benet, i högergaloppen så knycker han till med det inre benet och sätter ner det lite tidigare.. det ser ut på huvudet som att hältan kommer ifrån bakdelen.. men vilket ben är det som gör ont?

jag frågar mest för att jag själv fått hjärnsläpp.. :p
 
Sv: halt i vilket bakben? (eller framben?)

Man söker alltid diganoalt, alltså höger bak och vänster fram samt vänster bak och höger fram.
 
Sv: halt i vilket bakben? (eller framben?)

jo, men när höger baks steg är förkortat och ryckigt vid nerslag.. vilket ben är det då hästen är halt i?
 
Sv: halt i vilket bakben? (eller framben?)

BeastieBabe skrev:
jo, men när höger baks steg är förkortat och ryckigt vid nerslag.. vilket ben är det då hästen är halt i?

Sekundärt vänster fram, men orsaken verkar sitta i höger bak.
 
Sv: halt i vilket bakben? (eller framben?)

okai.. tack så mycket för svaret :bow:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp