Glimfeather
Trådstartare
Min yngsta hund har blivit halt. Det är när han har varit stilla en stund som han rör sig oregelbundet, eller inte ens vill stödja på benet. Det kom igår kväll och jag undersökte tassen ordentligt eftersom han reagerade när jag rörde där först. Men där kunde jag inte hitta någonting och nu får jag röra där hur mycket jag vill, han är en riktig mes som verkligen säger till när han har ont. Jag funderar på om det kan vara en sträckning kanske? Eftersom hältan försvinner när han har rört sig en stund ...
När jag tänker efter har jag sett att han har varit lite stel baktill förut err par steg efter vila. Har funderat på om det kan vara höfterna eller knäna? Han har b-höfter, kan man utesluta dem då?
Ska till veterinären nu i veckan om det inte förvinner till tisdag. Ska man låta honom vila eller kan man gå på korta promenader eller köra på som vanligt? Undrar eftersom det förvinner när han har rör på sig någon minut.
När jag tänker efter har jag sett att han har varit lite stel baktill förut err par steg efter vila. Har funderat på om det kan vara höfterna eller knäna? Han har b-höfter, kan man utesluta dem då?
Ska till veterinären nu i veckan om det inte förvinner till tisdag. Ska man låta honom vila eller kan man gå på korta promenader eller köra på som vanligt? Undrar eftersom det förvinner när han har rör på sig någon minut.