Halt hund.

Energi

Trådstartare
Har en australisk terrier som fyller sju snart. Han har inte haft det lätt utan det har varit skador varje år sedan han var liten.

För två år sedan började han halta höger bak, reagerade inte när vi kände och klämde utan han ville bara inte stödja på benet. Avvaktade några dagar utan förbättring så vi åkte in. Han hade då dragit av ett korsband. Han opererades och korsbandet togs bort helt. Efter ännu en operation (han lyckades bita upp stygnen) blev det bra, och han har inte haft några problem alls.

Idag på dagen när han fick gå ut lös i trädgården, kom han in och haltade. Eller ja, han stödjer inte ALLS på benet. Har kännt igenom och han är varm och svullen, ända upp på buken. Reagerar något när man känner på insidan av benet. Gav honom smärtstillande och har avvaktat. Gav honom ännu mer smärtstillande nu under kvällen. Han är inte mycket påverkad, mer än lite tröttare än vanligt och kan såklart inte röra sig så mycket.
Vi åker till veterinär imorgon, men kan såklart inte sluta oroa mig.
Tankar och ideer om vad det kan vara?

Sv: Halt hund.

Knäet ur led? Lös benflisa i knäet? Någonting brutet alternativt spricka? Eftersom det kommit plötsligt verkar det inte vara inflammation. Hoppas veterinären röntgar imorgon.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 320
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Vi var på vår kvällspromenad, kom en kille på sparkcykel bakom oss, min ena hund reagerade och hoppade framför mig och jag råkar då...
Svar
4
· Visningar
1 570
Senast: Indigo15
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 122
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V