morningmist
Trådstartare
Jag möter sedan några veckor tillbaka ofta en hund på promenad med "sina" människor. Hunden är halt! Den är visst gammal och rör sig långsamt och stapplande. Det gör så ont att se. Jag vet inte om hunden får någon behandling eller vad de har för planer gällande hundens fortsatta liv. Jag har hört att ägarna varit hos veterinär som tydligen sagt åt dem att överväga avlivning men det är bara en andrahandsuppgift som jag inte vet sanningshalten i. Jag är oinvigd i hundvärlden men det känns helt galet att en så halt hund ska behöva stå ut med dessa promenader. Enligt mitt huvud ska den behandlas/vila och bara kissas utanför bostaden tills den blir bättre. Under de veckor jag sett den har den varit oförändrat halt och idag tyckte jag nästan att den såg ännu värre ut.
Kan och bör jag göra något för hunden? Jag känner inte att jag vill ta upp det med ägarna personligen. Vad har ni för råd?
Kan och bör jag göra något för hunden? Jag känner inte att jag vill ta upp det med ägarna personligen. Vad har ni för råd?