Halt häst!

M

miro

Jaha då var min ena häst halt. :cry: Hon har varit det ett tag nu och jag trodde att det skulle gå över av sig själv men det verkar inte ge med sig.
Det syns inget på benet, inte varm el svullen :confused:. Hon har aldrig varit halt innan vad jag vet men nu är hon 15 så jag tänkte att det kanske tog lite längre tid för det att läka ut. Någon som har tips på vad skulle kunna vara? Ska ta ut veterinär så fort det går.

Det kan vara precis vadsomhelst. Ledinflammationer tex. behöver inte ge upphov till varken svullnad eller värme, så om jag vore du skulle jag åka till klinik med hästen för utredning. Hon har ju dessutom varit halt ett tag skrev du?

Lycka till!

Om du har en hovis i närheten s¨be honom komma ut och kolla så det inte är en hovböld. Det är rätt så vanligt, och behöver inte synas på utsidan. Ofta går det väldigt fort för hovis att fixa detta.

Om inte, åk till klinik!

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 430
Senast: Zetly
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 771
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka