Halt häst på provridning?

T

TaylorSwift

Nu när jag står här med min blivande stjärna och tänker tillbaks på alla hästar jag provridigt för att hitta honom fastnar mina tankar på en valack som haltade tydligt i skritten. Ej i traven och jag funderar på om det var en låsning?
Kommer antagligen bli skitkastad nu eftersom jag faktiskt inte sa något men eftersom det var flera mkt hästkunniga personer där och ingen verkade notera detta tänkte jag att det säkert var att han spände upp sig osv men nu när jag kollar på filmer från tillfället syns en tydlig hälta :crazy: Mamma lade också märke till det men tyckte även hon att den var FÖR tydlig för att de andra inte skulle se den. Hästen var väl egentligen aldrig intressant för oss så det var väl därför vi inte la oss i för mycket ändå...

Ska se om jag kan få in en film annars är väl tråden ganska meningslös ^^

Men min fråga är vad ni tror det kan vara? låsning? ibland var skritten helt ren och traven var också ren.

Sv: Halt häst på provridning?

Tänker inte halshugga dig, men det finns det säkert andra som gör...
:D

Var det även på lång tygel, eller bara när den kortats?

En kompis häst blir lätt "tygelhalt", så hon måste hela tiden tänka på hur hon jobbar sin häst i skritt.

Sv: Halt häst på provridning?

Filmen jag har är från när hon skrittar fram hästen men detta görs på ganska korta tyglar då den var väldigt het. Nu när du säger det "försvann" nog hältan när han gick i en mer korrekt form...

Filmen kommer snart bara youtube kan skynda sig lite :p

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka