Halt häst av kallvatten?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Kotten1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 744
K

Kotten1

Jag har en häst och nu när det är så lerigt ute sköljer jag benen på honom innan jag ska rida. Nu har det hänt två gånger att efter jag sköljt honom har han blivit halt.
Han är inte annars halt utan blir det då. Är det farligt?

Sv: Halt häst av kallvatten?

låter som en ren och skär tillfällighet att du råkat spola av honom när han visat hälta. det är väl en hälta som kommer och går - kan vara ngt underliggande. Kolla upp det omedelbart med veterinär. det är INTE pga kallvatten det lovar jag dig.

Sv: Halt häst av kallvatten?

kanske inte det är just kallvattnet som gör att hästen blir halt. min häst blev halt av att stå i för lerig hage, hon spände sig så mkt att hon blev halt. Det var bara att byta hage så blev hon bra :)

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 744
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: Jeps
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka