halt av mugg

Joyride

Trådstartare
*suk* Kan hästen bli halt av mugg(klart den kan men ja) min häst har fått lite mugg på ena fram och är halt på böj spår kan inte se något på rakt. Kan hältan ha med muggen att göra :confused:

Sv: halt av mugg

Kan nog vara så...Om muggen är torr så kan det bli sprickor i karleden. Samma symtom som när man har torr hud själv tex på händer/fötter. Varje böjande rörelse stramar ju i huden och till slut blir det ju småsprickor....svider som tusan.

MEN, det behöver ju alls inte bero på muggen, kan ju vara något annat också. Svårt att sia om detta. Har bara sett 1 häst som var nästintill blockhalt av mugg, men då hade hon rejält med mugg...Hon fick pencillin mot detta samt boxvila, kunde knappt ta sig ur boxen. Men sprickorna var ju ganska rejäla på denna häst också.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vi har en ponny som visade hälta när den togs in från hagen. Ställdes på box ett par dagar och visade ingen hälta när vi tog ut den. På...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Freazer
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 427
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama