the_connemara

Trådstartare
Tänkte ju skutta lite terränghinder med unghästen senare i sommar men det är så att jag gärna vill ha ett fegsnöre :angel: Hoppar ni bara med en rem runt halsen (har en gammal halsrem till en thidemann) om ni inte använder martingal? Det känns liksom lite riskabelt för jag vet han kommer bocka o busa lite o kan inte remmen åka fram då? När man inte håller i den alltså så det kanske inte finns ngn risk (dvs jag håller i den hela tiden :D ) :angel:

Erfarenheter?

Tänker inte rida med martingal, inte för att jag har en ens ;)

Sv: Halsrem

Jag hade tagit ett vanligt stigläder runt halsen, fäst den i ett snöre (gärna elastiskt) i D-ringarna i sadeln:D

Så sitter det där det sitter! ingen risk att det "försvinner" när du bäst behöver det!

Sv: Halsrem

Smart! Fast om jag snurrar min nuvarande halsrem så är det ju en "ögla" där remmen från sadelgjorden vanligtvis löper igenom, den kanske man kan fästa snöret i?

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 625
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 873
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 322
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024