Hälsostatus - bra eller dålig affär?

S

soma

Wilton ska på 12 mån koll+vacc på måndag. Då fick jag ett erbjudande från vet i posten. "Vi gör hälsostatus till reducerat pris: 980kr". Tänkte kolla om det var något man skulle satsa på eller inte (hundamatör som man är).

Detta skulle undersökas enligt medskickat protokoll (som man får efter undersökning)

Allmäntillstånd (hull mm)
Slemhinnor/lymfknutor
Hud, päls och slemhinnor
Ögon och öron
Tänder/munhåla
Auskultation hjärta/lungor
Yttre urin- och könsorgan
Urinprov
Blodvärde (HB)
Lever (ALAT)
Njurar (UREA)
Blodsocker (GLUCOS)
Eventuella råd och allmänt

Ja, vad tycker ni - ska man slå till eller är det bara ett sätt för vet att tjäna lite extra pengar... :cool:

Sv: Hälsostatus - bra eller dålig affär?

"puttar"

Ingen som har erfarenhet av liknande? :confused:

Priset är väl rimligt sen får var o en avgöra om detta är motiverat på en hund i den åldern.
PL

ok. Tack för svaret. Jag vet ju iaf att hjärta är ok eftersom han har gått igenom ultraljud (blåsljud som valp - friskförklarad i november). Får fundera vidare...

Jag skulle hellre satsa på nåt sånt med en äldre hund, än med en 12-månaders, precis som Peter_Lundin sa (han hann före...).

På en hund som verkar frisk? Och så ung? Nej det skulle jag inte göra.

Till alla: Tack för det svar jag önskade... :cool: Just det här med vet är svårt när man inte haft hund på ett tag. När man ska åka in, vad man kan avvakta med, vad man bör göra och vad man absolut inte ska göra. Tur att Buke finns så man kan få lite råd! :bow:

Ha en bra dag!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka