Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
mina äter gräs lite allt som oftast och mår precis som vanligt... fast om gamlingen äter en viss sorts gräs så kräks hon lite senare, höna eller ägg?
om enda "symtomet" hunden har är gräsätande så skulle inte jag lägga någon större vikt vid det.
Det är nog ganska vanligt att hundar förvandlas från hundar till kor nu på våren
På hunddagiset ( där jag " jobbar " ) så kan man se flera hundar bara gå runt och äta gräs
Så oftast äter dem väl för att det är gott, eller nåt sådant...
Tack för alla svar Då behöver jag inte oroa mej. Min hund är som vanligt i övrigt men kastar sig över allt skirt gräs som kommer upp nu. Han mår inte illa, har inte kräkts, är inte dålig i magen och han reagerar inte när jag trycker eller känner på halsen.
Nej, dom brukar sällan vara påverkade i övrigt av det. Bara om det gått riktigt långt, och då brukar det sluta i att dom inte äter så bra, kräks utan anledning, får dålig andedräkt, tandsten och annat. Men det tar tid att komma dit..
Nä, det är inget att oroa sig över! Dom dör inte av tonsillit, om det nu skulle råka vara det Vilket det ju inte behöver vara ens! Och det är ingen akut sjukdom heller, så du kan absolut vänta över helgen innan du ringer någonstans.
Tack
Idag verkar han ta det lugnare med gräset. Han tog inte ens en tugga när han var ute nu på morgonen. Jag får hoppas att det inte är något utan att det bara var för att han tyckte att det nya gräset var gott.
Hästmänniskan Senaste jag köpte, om jag inte räknar shettisarna, var det en kompis som tyckte jag skulle ha. Jag hade inte ens tänkt köpa häst när hon...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.