• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jonson
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
J

jonson

Vågr man prova en hälshäst?
Hur mycket påverkar det hästen om den får gå på lösdrift/stå i utebox tror ni?

Sv: Halshäs

Det beror på vilken typ av "halshäst" du syftar på?

Struplock/gomsegel?
Allergi? Bronkit?

Den första typen aktar jag mig för men en allergi-häst tycker jag man kan prova om man törs.

Själv har jag en nybliven fyraåring som går ute nästan dygnet runt, hon sover dock inne om hon gått jobb på kvällen eller ska starta dagen efter och sedan hon blev av med en envis halsinfektion för fem månader sen har jag inte ens hört henne "harkla sig".
Däremot kräver hon MASSOR av mat för att håla hullet nu när det är kallt på nätterna.

Sv: Halshäs

Att lägga samma tråd på två ställen är inte tillåtet alltså låser jag denna tråd.
Snurrfian-moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 016
Senast: MML
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
2 157
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 820
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst