Lycanthrope

Trådstartare
Jag tror jag har fått halsfluss. Jag har otroligt ont i halsen och det kom väldigt fort. Igår em hade jag lite sjukdomskänsla och lite imorse, och under eftermiddagen bröt det ut.
Känner mig helt slut i kroppen, svullen i halsen och har ont och känner mig väldigt dålig i halsen.
Sambon lyste och såg vita små beläggningar där bak.

Jag har kvar avopenin från tidigare och det används bla till halsfluss.
Vågar man ta :o:p

Det har inte gått ut eller så. Vill inte få så ont i halsen så jag inte kan äta och dricka, som jag minns att sambon haft en gång.

Man ska ju inte ta antibiotika hur som helst iofs, det vet jag ju.
Åh, jag vill inte lida :yuck:

Det blir väl till att åka in imorgon och kolla upp.
 
Sv: Halsfluss

Eller oxå är det en vanlig förkylning... Det finns ju en anledning till varför man ska vara försiktig med att använda antibiotika... Man behöver inte antibiotika mot halsfluss heller om man inte är nedsatt av någon anledning eller inte klarar av att läka ut den på egen hand.
Drick varmt honungsvatten, eller ät isglass. Köp receptfria halstabletter, personligen gillar jag strepsil men det kan ju vara en smaksak. Om det halsonda inte går över på tre-fem dagar så kan du kontakta sjukvården.
 
Sv: Halsfluss

Åk och kolla dej innan du stoppar i dej antibiotika. När jag har haft halsfluss har jag inte känt förkylningssymptom utan endast haft ont i halsen (så ont så jag inte kunde sälja).
 
Sv: Halsfluss

Har du tillräckligt med Kåvepenin att genomföra en hel kur, typ en hel vecka? Har du det kan du ju trycka i dig kuren, men har du bara för ett par dagar så spelar det ju ingen roll. Visst, vissa av bakterierna kommer ju att dö, men inte alla och de som överlever kommer att föröka sig och du är tillbaka på ruta ett igen. Men risken för att de som klarade sig är starkare och deras avkommor blir ännu starkare och sen har du resistenta bakterier i halsen istället. ;)

Bara hela kurer av antibiotika!!

Dock går halsfluss enligt alla studier över av sig själv på ca en vecka, så orkar du härda ut så klarar kroppens immunförsvar av det.
 
Sv: Halsfluss

Dock går halsfluss enligt alla studier över av sig själv på ca en vecka

gor dem? :crazy:

det var ju konstigt for jag har haft halsfluss i tva veckor ett antal ggr. Fast vid det laget har jag fatt antibiotika av doktorn, ar ju jobbigt nar man inte kan ata ordentligt sa lange.

KL

Skulle inte ta antibiotika om det inte ar ordinerat av doktorn, for chansen ar nog stor att det laker ut av sig sjalv under en vecka om du inte har superdaliga halsmandlar som jag ;)
 
Sv: Halsfluss

Halsfluss går i regel alltid bort av sig själv. Antibiotika kan minska sjukdomstiden med 1-2 dygn ungefär.
Halsfluss kan dock bero på både bakterier och virus, beror det på det sistnämnda kommer inte din antibiotika att hjälpa.
Ta endast antibiotika om du har till en hel kur på 7-10 dagar brukar det väl ligga på? Det är vid en icke fullbordad kur som du bidrar till bakterieresistensen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
266
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 037
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
26 807
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Börjar bli desperat!!!! Har varit förkyld sen 19 augusti. Sen övergick det sista veckan i augusti till influensa, följt av förkylning...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 195
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp