Hälsa på hopptävling

Sv: Hälsa på hopptävling

å förresten så vet jag en som ridit upp och hälsat åt fel håll.........i dressyr! :rofl:

:rofl: vilken koll man måste ha då :smirk:
Men hur gör man i högre klasser m flera domaren då, dom kanske känner sig förolämpade om man inte hälsar på dom.. :smirk:

Jag hälsar aldrig, för man får ju i princip jämt startsignal så fort man kommer in på banan (åtminstone på dom tävl. ja är på). Så jag skulle bara bli stressad, vill hinna ta några volter och så innan jag sätter igång.

i GP å sånt e de ju flera domare men de som rider hälsar bara på domaren vid C.....fast på mindre tävlingar typ allsvenskor å sånt har jag sett de som hälsat på alla tre domarna

Jag hälsar alltid när jag tävlar.. tycker attd et är viktigt.. för det ser många gånger trevligare ut om man hälsar på dommaren innan man börjar.. visst man kan bli stressad men man får väl tänka att 45 sec e lång tid..

Jag hälsar alltid. Jag tycker att det ser bättre ut och dessutom vill man ju göra ett gott intryck och jag rider ju för en ridskola på en ridskolehäst så man måste ju sprida lite god reklam.
Dessutom ser det bättre ut med en glad ryttare som ler och hälsar. :)

Jag har för mej att jag sett nån nångång som typ hållt upp spöt i axelhöjd (lodrätt) och sen nickat... eller har jag bara drömt?? :angel: :confused: :o

om du drömt vet ja inte.....men de e ett vanligt sätt å hälsa i hoppning.

Jag nickar åt domaren när jag fått min startsignal och innan jag fattar galopp :D

Ja brukar nicka.
En gång på en tävling så slog ja vad med mina kompisar om att ja skulle vinka, (ordentligt med hela armen) mot dommaren, och säga "Hej, Hej!!" haha...fan va ja skratta... :rofl: :rofl: Min mamma tyckte att jag va jättepinsam, å alla bara stirrade på mej. Men dommaren tyckte att det va kul iaf... :p

jag nickar mot dommaren när jag fått min startsignal. tycker det ser trevligt ut. men om det är något läskit hinder på banan som jag vet att min häst kommer att titta lite extra på så går jag istället fram å kollar på det ;)

jag brukar hälsa efter att jag fått startsignal, brukar bara rida mot mot dommarens håll och nicka. ser trevligare ut om man hälsar.
men vet man inte exakt vart dommaren sitter är det ju bättre att inte hälsa.
har sett ryttare som hälsat åt helt fel håll å d ser ju jätte skojit ut. :D :rofl:

lite beroende på hästen, har man fullt sjå att hålla i den vill man kanske inte hälsa :), annars hälsar jag alltid i dagens första klass. Lär även mina elever att de ska hälsa, det ser prydligt ut och ger ett trevligt intryck - bra eftersom man faktiskt representerar en klubb.

Ang. när man inte vet vart dommaren sitter.
Då skulle ja isåfall hälsa mot publiken.

På "vanliga" tävlingar behöver man inte hälsa men det är artigast, däremot måste man hälsa vid stilhoppning

Liknande trådar

Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
816
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Hej! Jag ska hyra ut min bostadsrätt i andra hand till en person som bor i samma förening. Eftersom det i ligger i hens intresse och...
Svar
4
· Visningar
449
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur