Hälsa på domaren vid hopptävling?

L

LitenApaHeterBus

Behöver man hälsa på domaren vid hopptävling?

Jag har nämligen hört både och så jag är lite förvirrad :)

Sv: Hälsa på domaren vid hopptävling?

du måste inte, men det är en trevlig gest att göra det innan man startar, tycker jag! :)

jag brukar (brukade, när jag tävlade vill säga) göra det, men inte en "dressyrhälsning" utan mer en nick eller på något annat vis, kanske inte värsta vinkningen dock :D

Jag gör det när jag kommer ihåg, ibland är jag så koncentrerad att jag inte tänker på det...:angel:;) Men ingen dressyrhälsning, utan jag höjer spöt mot hjälmen och nickar typ...:p

Jag brukade alltid göra det.. Sist (första gången på flera år) var jag dock så nervös att jag glömde bort det och tusen saker till :D

Men det ser ju alltid trevligare ut om man gör det.
Brukade också höja spöet och nicka, men det är lite svårt nu när jag inte använder spö :p

Nej men det ser otrevligt och nonchalant ut att inte göra det!

På tal om det så har jag pratat med en domare en gång om just hälsningar, och hon sa att; gör man inte halt, håller hästen stilla och tydligt hälsar, så kan man lika gärna strunta i det! Hon sa att hon säger aldrig "välkommen" till de ekipage som lite nonchalant viftar med spöt när de skrittar förbi...

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag inte hälsade! Fast jag är väl kanske lite extrem :p

Man hälsar i dressyren så varför inte i hoppningen.
Jag kör äkta dressyrhälsningar. :D

Jag gör det ALDRIG jag har sån fokus på banan och är ofta rätt nervig så nej, det har jag inte tid/förmåga till :rofl: :p

Varför skulle det vara nonchalant att göra det i förbifarten? :confused:

Jag brukar iaf inte alltid göra en halt och hälsa, utan brukar vänta mig mot domaren och hälsa "i farten" (skritt då).
Man vill ju ta vara på den korta stund man får innan start. :crazy:

Brukar bara nicka. Brukar oftast skritta tills dommaren säger varsågod och rid och då nickar jag. Men jag stannar sällan.:rofl:

Som sagt, det är en trevligt gest men inget måste.

Jag brukar stanna lite snabbt och höja spöt och nicka. Tycker det känns och ser trevligt ut :D

Pja, hon tyckte det i alla fall ;)

Jag vet inte riktigt, men jag kan nog hålla med henne i viss mån. Jag kan inte formulera mej till varför jag tycker det, ska se om jag kan få ner tankarna i text :p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar