• Avel
  • Trådstartare Trådstartare leva11
  • Startdatum Startdatum
L

leva11

Är det någon som vet något om stammen på min häst
Han är född i Damark och han heter A taut prix-pari
Far-Akinos
Mor-Ali-pari
Eller känner ni igen våran häst Och har ni info får ni gjärna skriva:D

Sv: Hälp

Ali-Pari fick 16 föl, A'taut Prix-Pari är hennes sista avkomma.
Han har inga tävlingsresultat i Danmark.

Ali-Pari fick Guldmedalj för sina avkommor som visades i Herning 2005

23-06-05
Sted: Herning
Resultat: GULD 24 points point
Udstiller: Ruth og Jørgen Søgaard, Stutteri Horsfeldt, Kjallerupvej 5, 7755 Bedsted Thy
Dyr i samlingen: As-Pari EDH 2718

Ali-Moon 0000829, GRDH
Pari-Moon 0103047, RDH
Pari-Queen 208333200205005, RDH
Finale 9303089
Famaus 9407201

Beskrivelse af samlingen: En samling passende store og ensartede heste af god til særdeles god type. Alle har et godt udtryk. Velansat og velformet hals. Særdeles godt sadelleje, med lang, skrå skulder og velmarkeret manke. God overlinie. Velformet muskuløst kryds. Lemmerne er passende føre og velstillede.
Bevægelsen er god til særdeles god i skridt og særdeles god i trav. (En enkelt dog lidt uren i trav, grundet gammel skade). Udstillet på Landsskuet i Herning juni 2005

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 864
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 491
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?