HÄLP!!Hur blir jag av med kisslukten i trädgården!!!

MalinM

Trådstartare
Snälla ni nu behöver jag er hjälp...

Jag har 2 st helt underbara gossar här hemma som springer ute i vår trädgård nästan hela dagarna då dom älskar att vara ute (självklart motioneras de utan för oxå;))

Nu är det ju tyvärr så att dom markerar ganska mycket och nu när det börjar bli varmt så kommer den där kväljande kisslukten fram:( Jag försöker skölja av alla de ställen jag vet att dom kissar med vatten men detta hjälper inte det minsta..

Har nån här inne ngt smart tips på vad jag kan göra för att få bort stanken??

Alla tips mottages med stor tacksamhet:bow::bow:

Sv: HÄLP!!Hur blir jag av med kisslukten i trädgården!!!

Det är ingen kortsiktig lösning, men jag hade nog valt att "rumsrenträna" hundarna precis som man gör inomhus. Alltså strävat efter att dom slutar se trädgården som en toalett. Du säger att de också får motion utanför trädgården, borde dom inte göra ifrån sig ordentligt på dom promenaderna? Annars är ju ättika välkänt för att ta bort såna dofter, men det är ju inte så himla smidigt att gå och spruta ättikslösning över hela trädgården kanske, hehe.

Kanske låter omständigt, men ja. Det är mitt förslag. Låt inte hundarna vara i trädgården när du inte är med och rumsrenträna dom så dom lär sig att det inte är okej att kissa i trädgården. Alternativt kanske ha en buske/stolpe som är okej att kissa på, som är så långt bort från er så möjligt så att det minimerar risken att det luktar när värmen kommer.

Du säger att de också får motion utanför trädgården, borde dom inte göra ifrån sig ordentligt på dom promenaderna? Annars är ju ättika välkänt för att ta bort såna dofter, men det är ju inte så himla smidigt att gå och spruta ättikslösning över hela trädgården kanske, hehe.

Jo klart dom gör ifrån sig ordentligt.. MEN dom är trots allt hanar..kissar en så måste nästa oxå..

Ska ge det ett ärligt försök att "rumsträna" dem ute.. kan nog bli rätt svårt då de redan har sina ställen..

Köp Odormute hos Häromi.
Blandas i varmt vatten.
När jag bodde i radhus med uteplats så fyllde jag 10-liters vattekannor med Odurmute-lösning och vattnade precis allt:laugh:

Lukten försvinner tämligen omgående.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 702
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 428
Senast: Satis
·
M
Däggdjur Jag har en liten djävul till kanin på lite drygt ett år (född 28:e maj -08). Pappan är min egna kanin, världens goaste och snällaste...
2
Svar
39
· Visningar
6 427
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund