S

_satelit_93

Tänkte införa Halm till mina kaniner nu när vi ändå bygger nya burar men har lite frågor

* har hört att kaniner inte kan äta halm för då dör dom är det sant?? (fodrar såklart med hö men något halmstrå kan ju alltid slinka med ner :angel:)

* vilken sort ska jag använda? har hört att någon sort missfärgar tassarna och det vill jag inte :eek:.

hare bäst:bow:

Sv: Halm

dör? av halm? :eek: nejdu det stämmer inte, varför skulle dem det?
Jag använder den vanligaste sorten, det är väl vete? Den funkar bra iaf;)

De dör inte av halm :p Det skulle väl vara om någon giftig växt slinkt med i halmen.
Kan kanintassar bli mer missfärgade än vad de redan är? :p

nej jag trodde inte riktigt det heller men ville vara "säker";)

njaaa... iaf inte Isas :angel: men kan tänka mej hur brokade bibba skulle se ut på de vita partierna... eller tja då dom missfärgade partierna xD:rofl:

De kan bli lite gula av halmen (havre tror jag det är). Det är ju en nackdel om du ställer ut, annars tycker jag inte du behöver oroa dig om missfärgade tassar, så farligt är det inte.

Och precis som alla andra sagt, kaniner dör verkligen inte av halm!

nä jag ställer inte ut :P jag tävlar kaninhoppning ist :love:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 221
Senast: Efwa
·
Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
1 489
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Foder & Strö Jag läste i någon av alla hästgrupper på facebook att det just nu är rätt mycket diskussioner kring att fodra med halm. Det handlar om...
Svar
5
· Visningar
3 386
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama