cactuspower

Trådstartare
Vad betalar ni för halm? Hade jättetur och ska hämta halm av en bonde på lördag som bara hade drygt 500 kg kvar. Så jag bokade allt det sista. Det är jättefin havrehalm av bra kvalité. Jag betalar runt 70 öre kg drygt för denna. Visserligen får vi åka och hämta men eftersom den ändå fanns inom en ett avstånd som ligger ca 20 min bort så blir det ju inget större bekymmer heller :) .

Sv: Halm

Jag fick tyvärr inte tag i så mycket halm i år men jag vet att priserna har höjts på vissa ställen.

Förr 2005 skörd gav vi 3.50 kr balen och det var riktigt fin halm och vi fick den hemlevererad eftersom det var en bonde i närheten!

Vi hämtar halm i småbal för det så betalar vi 60 öre/ kg. Funderade tidigare i år på hur det skulle se ut nu eftersom "alla" säger att det är så ont om fin halm osv. Vi måste haft tur, för våran halm är precis lika fin som förr. Hoppas det håller i sig hela vintern.

Vi köpte en jättebale (kanske 2-300kg ?) för 100kr och fick den hemkörd! :) Det var riktigt fin halm!

75kr för 300kg rundbal. Hemkört om jag vill om jag köper en större mängd. Vi hämtar 3-4balar i taget och hämtar själva med traktor och vagn.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 794
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 970
Senast: Lavinia
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka