Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
tack, även om det inte fanns svar på frågan där heller...
jag funderade mest på vilket som är övervägande, risken för kolik eller goda dietiska egenskaper, även om det kanske inte framgick av min fråga ovan.
Jag kan inte hitta något om att det skulle vara skadligt förutom ett fåtal allergiska reaktioner, däremot är ju frågan om hästarna gillar det Behöver du halm?
Kan man ge hästar råg och rågvete?
Det kan man efter en viss tids "prövning" . De allra flesta hästar tål råg bra, men ett fåtal kan visa allergiska reaktioner, och de bör självklart inte ges råg. Rågen ger samma "klistrighet" som vete och många hästar tycker inte att det är speciellt smakligt. Rågvete är, vad jag vet, inte vetenskapligt utprovat på hästar men inget tyder på att det ska vara några som helst problem att utfodra rågvete till hästar. http://hippocampus.slu.se/hastens_foder/vaxande_hast/kraftfoder.cfm?Call=foder
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.