Nominous
Trådstartare
ni som har halm som strö till era hästar - hur mycket går det åt normalt i veckan eller månaden för er häst om vi utgår från att den inte är ovanligt grisig i boxen? ska byta stall till ett stall där man köper in allt själv från att ha haft allt serverat och de har bara varit å ta den man vill ha. så jag är bara nyfiken på vad jag får räkna med nu innan jag har fakta på vad det går åt. har inte haft halm innan heller men ska ha det nu när jag ändå måste köpa själv.
kommer att köpa 20kg buntar så hanteringen blir lätt (blir även billigast att köpa in här.. skumt nog) och ska ha ett tunt lager spån under för att suga upp kisset och hålla halmen fräsch. trivs bäst så sen tidigare jag haft halm men ej vart mina hästar så jag har ej tänkt på förbrukningen då det var på storbal.
så vad har ni för erfarenhet om ungefär hur mycket halm det går åt på ett ungefär om man skall göra en grovkalkyl?
kommer att köpa 20kg buntar så hanteringen blir lätt (blir även billigast att köpa in här.. skumt nog) och ska ha ett tunt lager spån under för att suga upp kisset och hålla halmen fräsch. trivs bäst så sen tidigare jag haft halm men ej vart mina hästar så jag har ej tänkt på förbrukningen då det var på storbal.
så vad har ni för erfarenhet om ungefär hur mycket halm det går åt på ett ungefär om man skall göra en grovkalkyl?