_Molle_

Trådstartare
Nu är det ju snart halloween med sina underbara maskerader!
Har ni några fina dräkter planerat, eller hur ska ni spendera eran helg?

Själv ska jag på två maskerader, den ena som Gandalf och den andra som Jack Sparrow. Inte bestämt om jag går som vanliga Jack eller skelettJack.

Jag vill klä ut mig men jag vet inte till vad. Skulle kunna köra på att vara ett spöke från 1700 talet då jag har 1700 tals kläder. Har gått som Edward scissorhands något år.

Nästa år ska jag och sambon klä ut oss till the Mad Hatter och Alice i underlandet och ha "Tea party" på stan under halloween, men dom kostymerna håller jag på och gör fortfarande. Tar en väldans massa tid.

Jag ska på två halloweenfester iår, en stor (100+ pers) och en liten privatfest. Ska nog gå som zombienurse på den stora och ha min sjuksköterskeklänning i latex på mig (+diverse smink) och på den andra som Merida i Brave. Har ju redan båge eftersom jag håller på med beridet bågskytte så ska lokalisera någon passande klänning bara..

Jag har köpt en ljuslykta att ställa på trappen
35748.jpeg

Tänkte köpa en riktig pumpa, men det var så dyrt :o Och denna är återvinningsbar år efter år :angel:

Men att ställa ut den på trappen är väl ungefär så långt mina halloweenplaner sträcker sig än så länge :p Funderar på att laga någon slags pumpamiddag (förra året körde vi pumpasoppa, ugnsrostad pumpa med lammstek och pumpapaj som trerätters :d) och bjuda in några kompisar men mer än så blir det nog inte.

Mmmmmm, pumpapaj är SÅ gott :)! Köpte nyss 3 stycken burkar konserverat pumpakött och har 2 stycken kvar att göra paj på. Även rostade pumpakärnor är jättegott, tycker vi!

Pumpor är dyra, ja. I år har vi odlat egna och det blev hela 10 stycken :)!! Har gett bort 4 redan, och det blir nog att jag ger bort ett par till. Men ROLIGT var det att odla pumpor. De växte så det knakade, och tänk att allt började med att vi sådde 10 stycken pumpafrön (kärnor)....

Jag har köpt en ljuslykta att ställa på trappen
35748.jpeg

Tänkte köpa en riktig pumpa, men det var så dyrt :o Och denna är återvinningsbar år efter år :angel:

Men att ställa ut den på trappen är väl ungefär så långt mina halloweenplaner sträcker sig än så länge :p Funderar på att laga någon slags pumpamiddag (förra året körde vi pumpasoppa, ugnsrostad pumpa med lammstek och pumpapaj som trerätters :d) och bjuda in några kompisar men mer än så blir det nog inte.

För att slippa köpa pumpor så har odlat dom själv i år. :D

Jag är inget jättestor fan av Halloween för att vara ärlig, men ska ändå på två fester. En med jobbet redan imorgon kväll, och då ska jag gå som djävul. En styck knallröd klänning, ett par horn, röda lösögonfransar, svart läppstick och massor av annat svart smink är tanken. Ska även nåla fast små lappar där det står "Prada" på klänningen, så blir jag The Devil Wears Prada... :D

Nästa fest är först om 1,5 vecka och där lutar det åt att jag går som Tinkerbell.

Jag ska på i alla fall en fest och jag tror jag har bestämt mig för att gå som Hogwartselev. Känns lite halvtråkigt men jag har typ allt som behövs och vill spara pengar till annat så det får funka! Förra året gick jag som katten Luna från Sailor Moon, tyckte min utklädnad/kostym var jättelyckad men väldigt många (män) trodde jag var Catwoman. :cautious: Det är samma värdpar som har festen i år och dom hade dekorerat så jäkla fint i sin lägenhet förra året, med blodigt badrum, en hjärna i bålskålen, spökmuffins, spindelnät etc så det ska bli himla kul och spännande att se vad dom hittat på i år!!

Här blir det en lugn Halloween, tänkte göra en pumpalykta då ingen av oss gjort det tidigare. :p Sedan göra middag av den.. Aldrig ätit pumpa heller. :D På kvällen blir det antingen skräck-marathon hemma i soffan eller bio.

Tips på både pumpa recept & skräckfilmer skulle uppskattas!

Love Halloween!
Iår blir det en fest, brukar iofs bara bli en men iaf ;)
Iår tänkte jag gå som voodoo docka typ såhär nånting - har en gammal jutesäcka jag ska sy om till en klänning o sen sy fast ett stort hjärta, lite grillpinnar som ska få filtbollar på sig och bli knappnålar
coolest-voodoo-doll-costume-6-21469278.jpg

lite osäker på hur jag ska göra sminket bara, om jag ska göra som tjejen på bilden eller svarta ögon o kryss över munnen. Men måste nog sy klänningen först så får vi se :D

Jag ska på en fest med tema "Tim Burton" och jag kommer verkligen inte på någonting.. Är egentligen inte ett stort fan av varken halloween eller att klä ut mig så det kanske har lite med det att göra :angel:

Jag ska på en fest med tema "Tim Burton" och jag kommer verkligen inte på någonting.. Är egentligen inte ett stort fan av varken halloween eller att klä ut mig så det kanske har lite med det att göra :angel:
Åh en sån temafest skulle jag vilja gå på! Han har ju gjort hur många filmer som helst så finns ju mycket att välja på. Främst kommer jag på Corps bride, och nightmare before christmas, och Edward siccorhand (stavas det så? )

Var någon typ av voodoo docka/död skolflicka(vet inte riktigt vad det blev) förra året, blev lite i sista minuten.
dsc_9530_52767269ddf2b37f0014e79a.jpg

Om det blir något halloween firande iår funderar jag lite på Amidala från star wars, när hon har den vita dräkten. Helst hade jag velat vara Elsa i frozen eller sailor moon men är för lång leveranstid på det..

Jag ska antagligen vara Cersei från games of thrones eftersom jag fått höra ett par gånger att jag ser ut som henne. Har hittat en röd satinklänning på second hand som skulle kunna passa med lite ändringar och några assesoarer. Måste bara våga kolla kontot först haha

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 228
Senast: Badger
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30