Hållning -till häst och annars

Sv: Hållning -till häst och annars

jag har väldigt bra hållning när jag går. till häst så beror det lite på, rider jag min ponny så kan jag sitta väldigt rakt hela tiden, på min stora så är det betydligt svårare för mig eftersom han rör sig mkt mer och jag är inte så stark, så jag har svårt att sitta emot sas.

På mig hänger det i hop, men avsuttet är det inget bekymmer alls, då jag går ordentligt upprät och nästan lite tillbakalutad. Ridmässigt blir jag för rak och hamnar gärna lite i bakvikt, alltså motsatt problem jämför med dig.

Ja, det påverkar mkt. Jag har märkt, att efter bara kortare riduppehåll får jag dålig hållning överlag. Ridningen gör att jag får bättre hållning. När jag håller igång o rider ordentligt, har jag mkt bättre hållning avsuttet.
Vid riduppehåll sjunker jag ihop, blir lite kutryggig, drar fram axlarna, och får ont i ryggen. Sedan blir det samma sak uppe på hästryggen, och det tar tid att träna bort det igen.

jag lider av väldigt framåtroterade axlar/skuldror som gör att jag faller framåt väldigt lätt och har mycket svårt för att räta upp mig. tog långt tid innan jag insåg varför jag hade så förbaskat svårt att göra som alla sa åt mig. inser nu att min dåliga hållning/sits till häst verkligen påverkas av det här. kämpar febrilt för att försöka rätta till det...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 700
Senast: Anonymisten
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar