Håller på att bli tokig...

L

LisaSvensson

Jag har fått en ny häst till stallet, en valack (ej min, han ska stå hos mig 3 år pga av ägarens studier i USA)...han tar av sig täckena:crazy: och sen går han med min valack och då hjälps dom åt att ta av sig grimmorna och den nya hästen hjälper även till att ta av min valack täckerna:crazy:

Jag vill inte sära på dom efter som dom trivs ihop men jag har ingen lust att dom ska klä av sig i hagen, någon som har tips??

Tacksam för alla svar!!

//Lisa

Sv: Håller på att bli tokig...

Jag skulle skippa att ha grimmor i hagen, prova smeta tex krubnix på täckena så kanske de blir avskräckta. Det är ju värt att prova iaf. Blir lite kladdigt, men sedan kan det räcka med att ta på lite så de känner lukten när de väl smakat på det första gången. Det är ju så bra och trevligt för dem att gå tillsammans, synd att sära på dem.

Jag skulle skippa att ha grimmor i hagen, prova smeta tex krubnix på täckena så kanske de blir avskräckta. Det är ju värt att prova iaf. Blir lite kladdigt, men sedan kan det räcka med att ta på lite så de känner lukten när de väl smakat på det första gången. Det är ju så bra och trevligt för dem att gå tillsammans, synd att sära på dem.

Det skulle jag ju kunna göra, tar dock lite extra tid att få in dom:devil:
Vi har provat det men det hjälper inte, dom äter ju inte täckena det är att dom tar av sig:S...tack för tipset annars:)

Ja precis, jag vill inte sära på dom.

Någon som har erfarnhet av hakklapp??

sådant brukar lugna ner sig om de har annat att syssla med. Går de i gräshage? Om de går på grus har de inget annat att göra än att busa! Grimmorna kan man ju ta av. värre med täckena!

sådant brukar lugna ner sig om de har annat att syssla med. Går de i gräshage? Om de går på grus har de inget annat att göra än att busa! Grimmorna kan man ju ta av. värre med täckena!

Dom går i gräshage, vi har provat lägga in lite halm som dom kan plocka med osv....inget funkar verkar de som:confused:

ja, då skulle jag prova hakklapp! Har själv bara provat det i stallet på en häst som plockade av sig täcket och det fungerade kanon.
Varför inte prova i hagen? då kanske de börjar beta istället och tappar intresset för täckena och du kan ta bort haklapparna sedan!

Jag ska ta och prova det, ska åka in och handla nu:)

Tack för alla svar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 439
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka