hållbarhet på B-vitamin

P

piggis_83

Funderar på att köpa en stor dunk B-vitamin till hästarna (krafft 5 liter) istället för att hålla på å göra som jag gör nu, dvs köper 1 liters dunkar. blir dyrt i längden :crazy:
Men eftersom jag bara ger B-vit nu på våren när dom fäller, så kommer jag nog inte fodra upp en hel dunk denna våren. min fråga är om den "klarar sig" till nästa vår? alltså öppnad förpackning...??

det står på kraffts hemsida att vitamingarantin är 24 mån, men frågan är ju om det gäller öppnad eller oöppnad förpackning :confused:
 
Sv: hållbarhet på B-vitamin

kom igen nån vet väl? ska strax åka o köpa ju!!
 
Sv: hållbarhet på B-vitamin

haha nej du där får man inga kloka svar :cool:
här på granngården är det bara "småtjejer" som sitter i kassan o brukar inte veta nånting om nånting o knappt man ser nån annan att fråga
 
Sv: hållbarhet på B-vitamin

tänkte jag skulle få svar på buke, folk här brukar ju veta det mesta....!
jaja jag kanske chansar ändå, får se vad en stor dunk kostar ;)
 
Sv: hållbarhet på B-vitamin

Det är säkerligen oöppnad förpackning. Köpte själv som var hållbar till ngn gång -07 men det var oöppnad flaska, Shy-feeder.
 
Sv: hållbarhet på B-vitamin

En 2,5 liters då?
Är iofs. inte säker på att krafft har dem, men Shyfeeder har dem varje fall.
 
Sv: hållbarhet på B-vitamin

piggis_83 skrev:
Funderar på att köpa en stor dunk B-vitamin till hästarna (krafft 5 liter) istället för att hålla på å göra som jag gör nu, dvs köper 1 liters dunkar. blir dyrt i längden :crazy:
Men eftersom jag bara ger B-vit nu på våren när dom fäller, så kommer jag nog inte fodra upp en hel dunk denna våren. min fråga är om den "klarar sig" till nästa vår? alltså öppnad förpackning...??

det står på kraffts hemsida att vitamingarantin är 24 mån, men frågan är ju om det gäller öppnad eller oöppnad förpackning :confused:

Det gäller säkert oöppnad förpackning...
Jag tror inte att hållbarheten är så länge på en flytande vitamin.
Personligen så litar jag inte på "häst vitaminer"(i flytande form) för om du hör med apoteket så får du veta hur vitaminer ska förvaras och varför dom ska förvaras så.... Och detta stämmer inte överens med hur vitaminer förvaras tex på granngården eller annan butik.
 
Sv: hållbarhet på B-vitamin

krafft har bara 1 och 5 liter, jättedumt!
 
Sv: hållbarhet på B-vitamin

nu har jag iaf köpt en 5 liters dunk, tjänar 150 kr på det så det fick bli så.
vill helst ha kraffts vitamin (annars finns det ju många andra!) men jag tkr den har bra värden o min ena häst e så kräsen så vad som helst duger inte åt den damen :smirk:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 491
Senast: Irival
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 038
Senast: Kodiak
·
Hundhälsa För ca en vecka sedan fick jag hem en chihuahua korsningsvalp, Pyret,hon är 11v gammal. När jag hämtade hem henne fick jag med ett sk...
Svar
14
· Visningar
2 278
Senast: arabia
·
Foder & Strö Ska i vinter ha hösilage igen till mina hästar, men har bara 4st (1 mini shettis, en lättfödd liten islänning, 2st unghingstar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp