Hållbarhet lucernhack

Laguna

Trådstartare
Jag har en säck lucernhack (öppnad) som har blivit stående hela sommaren.
Den luktar bra och har stått i sin orginalförpackning på ett svalt skuggit ställe.
Tror ni jag kan använda det nu?

Jag hade också kvar en halv säck lucernpellets, en halv säck kraft groov, och korn, men det slängde jag för säkerhets skull :p men känns lite onödigt att slänga hacket ifall det kanske går att använda?

En fråga till: Jag har också kvar mineraler som stått över sommaren (kraffts pelletrerade) har legat i den vanliga "plasthinken". Har det hållt sig?

Sv: Hållbarhet lucernhack

Jag har en säck lucernhack (öppnad) som har blivit stående hela sommaren.
Den luktar bra och har stått i sin orginalförpackning på ett svalt skuggit ställe.
Tror ni jag kan använda det nu?

Jag hade också kvar en halv säck lucernpellets, en halv säck kraft groov, och korn, men det slängde jag för säkerhets skull :p men känns lite onödigt att slänga hacket ifall det kanske går att använda?

En fråga till: Jag har också kvar mineraler som stått över sommaren (kraffts pelletrerade) har legat i den vanliga "plasthinken". Har det hållt sig?

du hade nog inte behövt slänga pelletsen och deffinitivt inte grooven, inga problem med mineraler. Men krossad korn tappar näring efter en månad tror jag det är.

Däremot undrar jag oxå ang lucern hack, hade dumt nog 2 öppnade, den ena ger jag av nu o han äter mkt glatt o det luktar gott. men den andra tömde jag i en tunna (var det dumt, håller den sig bättre i plasten?) och då luktade det inte lika gott det som då kom överst och alltså hade legat längst ner i plast säcken- vet inte om jag vågar ge??
blir det dåligt eller förlorar "bara" näring?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka