Hållbarhet havre/kornkross

trollmamma

Trådstartare
Såg att City Gross säljer havre- och kornkross som är packat i plastsäckar. Håller sig krosset längre då än vad det gör om man köper det i papperssäckar?
Känner man på lukten om det börjar härskna?
Inget kross brukar ju vara märkt med datum då det är krossat eller bäst före-datum.
 
Såg att City Gross säljer havre- och kornkross som är packat i plastsäckar. Håller sig krosset längre då än vad det gör om man köper det i papperssäckar?
Känner man på lukten om det börjar härskna?
Inget kross brukar ju vara märkt med datum då det är krossat eller bäst före-datum.
Jag tror inte det gör någon större skillnad om det är plast eller papperssäck.
 
Tänkte om syret inte kom åt kärnan på samma sätt om det är packat i plast.
Jag funderade på det också men det är ganska mycket luftutrymme i krossad säd. Skulle man ha en absolut helt tät säck och fylla den med kvävgas eller något som tränger undan syret hade det hjälpt men jag tror inte på en vanlig plastsäck.
 

Liknande trådar

Mat Detta är INTE en tråd för smörälskare.... Jag köper både smör (och har i/på mat) och margarin (och steker i och bakar med), men detta...
Svar
2
· Visningar
551
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 612
Senast: svea
·
Mat I min familj brukar vi handla på en och samma matbutik allt som oftast (om det inte bara behövs ett paket mjölk typ). En stor butik...
2
Svar
23
· Visningar
3 697
Senast: lilstar
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 045
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp