Hålla terrängbanan fri från gräs?

the_connemara

Trådstartare
Hur gör era klubbar?

Att få gräset klippt av bonde är väldigt dyrt och inte värt att utnyttja för jordbruk, det är så snirkligt med alla hinder. Beteshage verkar inte vara aktuellt bland grannar med häst, varför vet jag dock inte. Ideellt arbete vet ni ju själva hur (dåligt) det fungerar. Min far är glad om han hinner upp på anläggningen och klippa fritt runt dressyrbanorna tillräckligt ofta för att det inte ska se helt bedrövligt ut.

Så, hur löser eran klubb det?

Sv: Hålla terrängbanan fri från gräs?

Gärds och Vinslöv har egna traktordrivna klippaggregat modell större, sk betesputsare. Dyra men nödvändiga. Klart billigare att hyra in en betesputsare när det behövs. :D

Har man bara lägre klasser så vet jag att eman tt år klarade sej med en åkgräsklippare (klippte högt) i Vinslöv.

Vår bana ligger i beteshage och vi hägnar i "känsliga" hinder istället. Fördelen är då också att banan är inhägnad så att inte vem som helst kan åka dit när som helst och hoppa

på våran klubb är halva bnan på sand:D (väldigt lätt sköt:d)
sen andra halva är på gräs men där står ridskole ponnysarna o betar av det på sommarn;)

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 608
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • WE-tråden