Det blir OFTA stopp i lilla hålet bak i mitt kylskåp, vilket resulterar i en massa vatten under grönsakslådan
. Hittills har jag petat runt med tops och till slut fått vattnet att rinna undan. Men igår gick det inte, och jag fick ta till ett sugrör som nådde lite längre. Då såg jag att jag fick med mig någon svart klump upp (typ sådant som kan förekomma i avlopp). Det verkar alltså växa "guck" i hålet. Hur kan jag förhindra detta? Kan jag hälla något i hålet, och vad i såfall
?
Gah! Vi hade så mycket problem att vi ringde bostadsbolaget, det kom en gubbe och tyckte man skulle peta med ett extra långt buntband/stripe, som han gav oss. Det fungerar ju sådär, det blir stopp hela tiden ändå.
(De hade också ett gäng som kom och kollade att köksgolvet inte hade ruttnat ännu, på hela längan, vårt hade inte ruttnat än så de ryckte på axlarna och gick sin väg.)
Så vi har fortfarande typ lika mycket problem, nästan. Bortsett från att man kan häva det ibland.
Det dryper ut vatten ur kylskåpet, grönsakerna ruttnar av fukten i grönsakslådan och golvet med (eller inte än då men det kommer väl).
Tydligen ska ingenting vara nära bakre väggen heller, hur lätt är det att få till det?
Jag håller på att bli vansinnig. Mammas kylskåp gör aldrig så, samma gamla kylskåp sedan 80-talet, det är superduper, har till och med sval längst ned som är lite varmare och så är det kallare högst upp och inget ruttnar i det (antagligen inte miljövänligt kanske) inte min svärmors heller.
Så vansinnigt nedrans värdelöst.
Nåja härligt att fler har samma problem, jag var övertygad om att de hade köpt våra kylskåp på överskottsbolaget. Det har de kanske ändå iofs.
Piprensare var en idé, inte långa nog kanske, men luddiga.
Vår stripe är 20-30 cm och hela längden försvinner in i kylskåpets hål.