Hålla parkettgolv rent

Sv: Hålla parkettgolv rent

Jag använder inget rengöringsmedel när jag moppar. Det förstör vårt sjukt jobbiga ekgolv som då måste oljas ännu oftare för att inte spricka i fogarna. Fattar inte vad det var för pucko som la in ett sådant golv!!

Vi bor i ett väldigt varmt och torrt hus. Vi har försökt med det mesta och eftersom jag dessutom sitter med i styrelsen har jag fått bra inblick i hur resterande boende har det med sina golv. Vi har kommit fram till att varmt vatten är det som funkar bäst. Då slipper vi olja in golvet så ofta.

Vad mysko, för borde inte bara vatten torka ut träet ännu mer än tillsammans med såpa? Ditt golv verkar inte helt logiskt. ;)

Ni har vi kommit fram till en lösning som innebär att vi mer eller mindre inte oljar golvet längre, trots att det är rekommenderat att olja det en gång i kvartalet.

Väldigt lite vatten på moppen och så torkar vi av det fort. Vårt parkettgolv blir inte så lortigt ändå, trots djur hemma, så det är sällan man behöver skrubba enskilda fläckar.

Liknande trådar

Övr. Katt FAN alltså!!! Jaha, vad ska man göra nu då? Kattf*ttan har Återigen Pissat i ena hundens bädd! Jag har helt ärligt tappat räkningen på...
2
Svar
23
· Visningar
3 327
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18