Hålla häst ensam

kolblakkur

Trådstartare
Har ett litet dilemma. Jag har egentligen 1 häst för mycket, så jag funderar på att låna ut honom. Kruxet är då att jag står med tre stycken - varav två inte kommer överens. Nu till min fundering: vore det väldigt hemskt synd om dem, om de två som inte kommer överens, turades om att gå ensam? Alltså att de går ensamma varannan dag, i hagen bredvid varandra. Den tredje valacken kommer överens med båda av dem. Är nyfiken på vad ni tycker :)

Blev jättearg när jag såg rubriken hehe ;) Folk som låter hästar gå ensamma tycker vi inte om!
Det ska nog inte vara någon fara bara de kan se resten av "flocken" dagen de går ensamma

Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha för rubrik, det blir ju trots allt en som går ensam - i hagen, inte på hela gården :)

Det går absolut bra! Har en shettis som inte kan gå med ardennrarna pga fångrisk. Hon går i en egen hage precis brevid. Hon trivs bra med det. Lugn och trygg.

Vi har haft ett liknande upplägg. Hade flera hästar varav två inte kunde gå ihop och hölls i olika hagar bredvid varandra. Nu hade vi flera hästar så "flocken" var i den ena hagen och sen fick en av de turas om att gå tillsammans med den andra hästen. Skadefritt och lugna hästar.

ser inga problem med det, har också tre hästar varav en får gå själv bredvid de andra, främst då det är en liten valack som klättrade i förra stallet och sen då han inte får ha för mycket foder då han redan är fet och också att ena stoet är väldigt rang hög och lagom bitchig om man säger så.
de nosar på varandra över staketet och hade nog kunnat gå ihop om det inte vore för foder behovet. men då ponnyn inte ska vara här så jätte länge känns det inte värt risken med ihop släpp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 547
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 730
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag har i dagsläget två hundar, en storpudelstik och en labradorblandningstik. Hundarna jag har nu får ut väldigt mycket av att vara två...
2
Svar
38
· Visningar
4 974
Senast: russinbulle
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka