Håll tummarna för Fenan!

Ämelie

Trådstartare
Jag hade stora planer inför sommaren och den kommande hösten. Äntligen så var hästen frisk och skadefri! Vi skulle komma igång med ridningen, börja träna för tränare igen och Fenan skulle få gå på bete hela sommaren och göra det hon gillar mest: äta gräs, motioneras och leva i hästflock. Tänkte att våran otur måste vara över, nu är det väl ändå våran tur att få visa vad vi kan.

Men det började redan under midsommarhelgen då Fenan fick ett sår och blev halt. Så farligt såg det inte ut så jag avaktade tills på måndagen och åkte in med henne på veterinär kliniken. Det såg inte så farligt ut, hasleden intill såret såg ut att klarat sig fint. Fick lite antibiotika och smärtstillande med mig hem som hon skulle ha i ett par dagar och det tog inte många dagar innan hon var haltfri. Jag började gå lite promenader och skritta lite och hästen känndes bra.

Men i måndags blev jag väckt av stallägaren som ringde. Fenan kan inte stå på ena bakbenet. Åkte genast till stallet och där stod hon med benet i luften och hon försökte gå emot mig när jag kom. Fick tag på veterinären och åkte in med henne på en gång... sedan dess har hon fått vara kvar där :(

Från början var jag rätt så optimistiskt. Vi har gått igenom mycket den här hästen och jag så det känns som att vi kommer kunna klara oss ur det här också. Men idag när veterinären ringde så försvan nästan allt hopp... Veterinären misstänker nu en inflammation/skada i senskidan och prognosen för det verkar inte vara så lysande :cry:

Hon ska stanna kvar där tills på fredag och över helgen ska hon få vara hemma så än så länge är det bara att avakta, be till gudarna, hålla tummarna och hoppas på det bästa!! Jag känner mig så maktlös...

Jag vill bara att min lilla älskling ska få vara hemma med hästkompisarna i hagen, äta gräs och vara frisk!

21220709.jpg

Senast ändrad:
Sv: Håll tummarna för Fenan!

Men vad hemskt! :( Håller tummarna för att allt går bra!

Tack så mycket! Och jag passar på att hålla tummarna för din tjej som inte varit helt fräsch i slutet.

Alltså, du har verkligen otur med din häst! Håller tummarna och hoppas verkligen att det går bättre än förväntat och att det är slut med oturen sedan.

Hon såg jättefin ut !
Håller tummarna för er att allt ska bli bra !

Hej från hambo

Åh vilken vacker häst din Fenan är! :love:

Även här hålls tummar, tår, tassar samt hovar!! *kniper hårt*

Tack för alla tummar som hålls, det lär behövas!

Veterinären tyckte att Fenan gick lite bättre på benet idag, men svullnaden har det inte hänt så mycket med. Imorgon ska hon spolas igen och därefter får hon komma hem över helgen. Det som vet. tycker är konstigt är att Fenan inte haft feber en enda gång under den här tiden.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 377
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar