Håll tummarna för Basse..

F

fizzywig

Fick för ca en timme sedan ett samtal från uppfödaren till min och sambons vovve, Basse. Han har varit på strömsholm under dagen. :cry:

Började igår kväll med att han kräktes och mådde dåligt men han piggnade på sig och var nästan sig själv under morgonen..sen fick han lite mat igen och helvetet bröt loss. Han har kräkts, varit dålig i magen och efter ett samtal till vet. åkte de in. De har röntgat, klämt och känt men kan inte hitta felet. De har även tagit alla möjliga olika prover och allt kom tillbaka negativt, inga virus med andra ord. Eventuellt kan något ha fastnat i tarmarna eller så har de "vridit sig"..men vet. kunde inte se så bra på bilderna. (Som jag förstod det..) Han har fått dropp och får äta någon specialmat i mycket små mängder under natten. (Han fick komma hem igen eftersom han troligtvis mår bättre och är lugnare i hem-miljön.) :cry:

Usch!! Jag vet inte vad jag ska göra, sitter bara här och storgråter och håller tummarna för att han ska klara sig.. Ni kanske tycker jag är fånig eftersom jag inte ens fått hem honom än men jag och sambon har varit och hälsat på minst en gång i veckan sen han föddes och har kontakt med uppfödaren dagligen..så det känns redan som vår hund, även fast han inte bor hos oss än.

Någon som har erfarenheter av magsjukdomar/tarmproblem? Hur är det hos en 6v valp?!
Håll tummarna för min älskling!

Sv: Håll tummarna för Basse..

Jag håller tummarna att allt går bra!
det är hemskt när man inte vet vad som är fel och när ens älskling är dålig. :(

Tack. Det är verkligen jobbigt just nu, kan ju inte titta till honom själv utan får vänta på att uppf. hör av sig eller ringa och fråga hela tiden...

Nu ringde hon just och sa att han verkade piggare och tillomed försökt leka lite med en av systrarna (som fått komma in i hans hage en stund för att vara sällskap..) Hoppas han är påväg åt rätt håll!

Fy vad otäckt, just att man inte vet vad som är fel.. Jag håller alla tummar jag kan för att det blir bra!

Tack.

Läste att din tjej återhämtat sig. Skönt!

Har inga svar att ge men håller tummarna för att han snabbt blir frisk!

Usch jag förstår absolut att du är super-orolig och ledsen trots att ni inte fått hem honom än :( Det hade jag också varit, man har ju väntat och längtat och hälsat på.

Hoppas verkligen att det går bra! Håller tummarna här hemma så hårt vi kan.

kramar

Tusen tack för alla svar och tum-hållningar. Han är fortfarande piggare och verkar återhämta sig bra. :banana:

Fått rapporter från uppfödaren hela natten och morgonen så det känns bra. Tyvärr har några syskon blivit dåliga nu så jag hoppas ni fortsätter hålla tummarna så att de också blir bra!

När min hund fick värmeslag så kräktes hon och fick diarré, var allmänt hängig och mest bara låg. Hon fick inte behålla mat alls, och en stund kräktes hon till och med upp vatten. Hennes tillstånd vände dock snabbt så vi behövde aldrig åka in, genom att ge små små mängder vatten i taget så piggnade hon ganska snabbt på sig. Kanske är det värmeslag valparna fått? Här har det iallafall varit hysteriskt varmt. Hoppas iallafall att det inte är något allvarligt och att alla blir friska snabbt!

Veterinären tittade och tog tester på Basse så han hade inte värmeslag men det kanske är vad de andra valpisarna har/haft.

Var och hälsade på skrutten en kortis nu ikväll och han har minst sagt återhämtat sig :banana: en riktig liten terrorist är han. :love:

Fyra av syskonen är dock fortfarande lite låga men de var också på bättringsvägen.

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 082
Senast: Vallmo
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 964
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 954
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka