C
careblomman
En eftermiddag för ungefär en månad sedan vad jag och 2 till ute och red i skogen och så kommer vi och travar så precis när vi ska sakta in så ser vi en hund (schäfer) komma i full fart emot oss och hästarna blev ju livrädda och far åt alla håll men den ena hinner av och får stopp på sin häst men min skenar iväg tillsammans med en den andra, fast den hästen är utan ryttare och hunden följde efter oss men tillslut viker den ena hästen av och hunden följer efter den så jag får stop på min häst till slut. Så jag återvänder dit det hände alltihopa, så när jag kommer dit så står den ena och skriker i full panik helt chockad och hon som trilla av har blivit nockad (stavning?) av sin häst rakt i ansiktet, så näsan är krossad och hela ansiktet ser helt förstört ut så vi fick ringa efter ambulansen. Men som tur var så skulle det vara distanstävlingdagen efter i det området så det var folk där, annars vet jag inte hur det skulle ha slutat bara en av oss som hade mobil med sig och den hade ingen täckning.. Och mannen med hunden var så chockad så han kunde knappt gå, stackars krake. Men varför ha hunden lös om man inte har kontroll på den? Och man får ju inte ens ha hunden lös, så tänk på det alla! Denna händelse var verkligen inte rolig, det var hemskt.. Men som tur var så gick det bra med alla tills slut, och hon som fick åka ambulans är nästan helt återställd nu men var nära att mista synen på ena ögat.. Så alla med hund, koppla dom om ni inte har sån koll så att dom lyder er och kommer när ni ropar! Inte kul för mannen med hunden, han blev polisanmäld och antagligen får betala rätt saftig skadestånd.. Är det verkligen värt det? Koppla hundarna istället :-D