Hål i en annan del av örat än örsnibben

Haha, jag misstänker att jag inte heller kommer att ta ur läkningsstaven på läääänge (någonsin?) så jag köpte tre extra kulor - då behöver jag i bara byta kula och det känns rätt enkelt :D
Men smart! Har inte ens tänkt tanken att jag bara kan byta kulan.. ska genast ge mig ut på internet och shoppa finare kulor :D

IT HAS BEEN DONE!

För en timme sedan.
Jag överlevde. :up:
Tänker att jag inte vill göra om det, det var inte särskilt angenämt även om det inte heller gjorde särskilt ont.

Nu har jag en 8 mm lång labret av titan, med guldkula och grön sten i lelle tragus. Räknar med att typ aldrig någonsin behöva byta staven, hehe. :angel:

Jag har gått genom stan med en piggelin mot örat och fortsatt kyla även hemma, så nu har den varit kyld i en timme. Ska jag fortsätta hålla den kall ett tag till, tycker ni? Enligt piercaren (som var så himla gullig och proffsig och nybörjarvänlig!) så var kylningen ganska avgörande för svullnaden. Mycket kyla = lite svälla.

Just nu känns det inte så mycket, kroppen säger typ "HALLÅ HALLÅ HALLÅ HALLÅ DET HAR HÄNT NÅT HÄR VA!" emellanåt, och det är ganska varmt men annars lugnt. Inget blod, men läskig tång och läskigt typ krasande (?) ljud när nålen passerade - fast det gick rätt snabbt och jag var ganska tapper trots mitt bankande kaninhjärta. :o

Bild finns på instagram, heter lisasfanclub där om någon vill ta en titt. Lägger in någon bild här i morgon när jag sitter framför en dator :)

Tack för allt stöd hörni :heart

@Blueberry Heja heja! :banana:
Jag har själv aldrig kylt något annat än piercingen i tungan :o Hittills har det gått utmärkt ändå. Så jag hade således inte kylt längre. Det verkar mest kladdigt. Ät upp glassarna istället :d

En nyfiken fråga från en som aldrig skulle våga, kan man använda öronproppar eller är det en sån där "bakplutt" som liknar den man har på baksidan av örsnibbarna? Är den i vägen i så fall?

En nyfiken fråga från en som aldrig skulle våga, kan man använda öronproppar eller är det en sån där "bakplutt" som liknar den man har på baksidan av örsnibbarna? Är den i vägen i så fall?
Jag har öronproppar, eller ja sånna man lyssnar på musik med! Det är lite "pilligt" men absolut inte svårt att stoppa in dom, brukar hålla ut piercingen när jag stoppar in i örat, då går det bra :)

Men kära hjärtanes vad jag går och speglar mig hela tiden. Den är ju så söt! :love:

Upptäckte nyss att den är rätt meckig att tvätta. Min spontana reaktion på det är att låta bli :angel: Sköljde av örat med ljummet vatten, duttade på lite "bebis-tvätt-mousse" (mild, parfymfri, hundvänlig tvål i mousseform typ) och sköljde av efteråt. Tog sedan några tops och torkade lite försiktig. Orkar jag med den proceduren på daglig basis? Pft!

I morgon ska jag duscha och tvätta håret. Kan den nöja sig med att bli tvättad när resten av kroppen blir det tror ni?

Hittills är den väldigt fredlig. Det spände lite när jag knycklade ihop ansiktet och gjorde grimaser, men jag får väl försöka låta bli att göra det en liten stund då, hehe. Annars gör den inte ont. Jag har inte märkt av någon svullnad heller. Duktigt öra!

Mitt tips är att inte låta bli att tvätta, det straffar sig senare. Jag har ett hål som bråkar, just pga att jag lät bli att tvätta, så det verkar inte ha läkt helt hundra, så försöker få det att läka. Det varar lite ur det hålet fortfarande ibland trots att det gjordes för snart över ett halvår sedan och ett vanligt öronsnibbshål.

Ska man bli fin får man lida pin, sägs det. Jo tack, det har jag fått erfara den hårda vägen.

Snart ska jag sluta spamma den här tråden. :angel:

Efter ett dygn är den fortfarande snäll, jag har knappt märkt av den alls ärligt talat :D :up: Kylde lite till på den innan jag och gick och la mig igår, antagligen helt i onödan, men det var rätt skönt. Den har sovit gott och det var helt klart enklare att tvätta den i duschen än över handfatet.

Jag är mycket, mycket förtjust i den och känner mig himlans tjusig mest hela tiden.
Här kommer bild!

13662109_10155038596788761_8669653640914097824_o.jpg

(Ja, det kan tänkas att jag har my little pony-hår, det är väl en del av den här lilla 30-årskrisen eller nåt. Om inte annat är det jävligt läckert. ;))

Jag är riktigt sugen på det jag också! Så jag hoppas att någon svarar dig :D
Jag är så enormt pipig att jag inte vet om jag vågar:D fast jag tog hål i snibbarna som vuxen, med pistol, och det var ingen big deal. Men utdragna, smärtsamma grejer är min skräck... Jag har en superful tatuering som jag inte vågar tatuera över, säger väl allt om mitt mod:angel:

Jag är så enormt pipig att jag inte vet om jag vågar:D fast jag tog hål i snibbarna som vuxen, med pistol, och det var ingen big deal. Men utdragna, smärtsamma grejer är min skräck... Jag har en superful tatuering som jag inte vågar tatuera över, säger väl allt om mitt mod:angel:
Jag är ganska tålig, men jag jobbar med telefon dagligen och är rädd att den blir ivägen för headsetet. Å andra sidan så borde det funka på vänster sida också :D

Modigt @Blueberry !!

Jag är lite sugen på en huvudvärkspiercing, en daith, någon som gjort det och kan säga hur ont det gör?
Jag gjorde min för ca 3 veckor sedan (tror jag). Jag är jätte nöjd. Själva sticket kändes som en "vanlig" brosk-piercing men hon fick pilla lite för att få i smycket. Beroende på hur örat ser ut så kan det vara ganska trångt. Gjorde ont och tänker inte göra om den om den krånglar och jag måste ta ut den. Kan inte svara på hur det är med huvudvärken, jag gjorde den för att den är snygg ;)

Jag gjorde min för ca 3 veckor sedan (tror jag). Jag är jätte nöjd. Själva sticket kändes som en "vanlig" brosk-piercing men hon fick pilla lite för att få i smycket. Beroende på hur örat ser ut så kan det vara ganska trångt. Gjorde ont och tänker inte göra om den om den krånglar och jag måste ta ut den. Kan inte svara på hur det är med huvudvärken, jag gjorde den för att den är snygg ;)
Du måste visa bild!

Funkar emlasalva på sånt?

Du måste visa bild!

Funkar emlasalva på sånt?
Jag har en så liten stav så den syns nästan inte. Blir finare sen när jag får sätta i ett annat smycke.
SÅ ont gjorde det inte. Det var mest obehagligt och spände och det hjälper inte emlan mot. Jag tror på så lite salva och klet som möjligt och bit ihop ;)

Hej tråden!
Det var längesen.

Först och främst: ÄLSKAR min piercing.
Den är så himla fin och jag blir glad varje gång jag ser den.

Den syns ganska suddigt här:
17097371_10155878457258761_4293998406449383511_o.jpg

Men alltså, GÅR det att byta en labret i tragus på sig själv?
Jag har hittills inte lyckats. Det kräver typ två personer, en pincett och teamwork.

Hur gör ni andra?

Senast ändrad:
Plasthandskar (för greppet) och tålamod. Jag har bytt ringar i mina, ganska pilligt. Pincett kommer du väl inte långt med? En liten tång i så fall.

Pincetten använder min man till att hålla i plattan på labreten, för att ens kunna in på baksidan av tragus och så småningom pricka hålet. Väldigt bökigt!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska göra om ett hål jag har i örat. Från början gjordes det med en håltagningspistol (kommer aldrig göra om det med den metoden) och... 2
Svar
36
· Visningar
3 343
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 801
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka